Anguilla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Dijke - WaarBenJij.nu Anguilla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Dijke - WaarBenJij.nu

Anguilla

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

21 Februari 2006 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen weekend ben ik de drukte van Sint Maarten even ontvlucht en samen met Canadees Daniel naar Anguilla gegaan. Het is slechts 20 minuten varen vanaf Marigot. Meteen als je de boot af komt, belandt je in een oase van rust. Ter plekke hebben we toen maar besloten om in plaats van een paar uur, het hele weekend maar te blijven. Aangezien er geen openbaar vervoer is en de taxiprijzen aanzienlijk hoog zijn, hebben we maar een auto gehuurd. We kregen 2 dagen voor de prijs van 1, 30 dollar dus. Geen slechte deal toch!? Simone, het meisje die de auto's verhuurde, was echt super cool, en nodigde ons meteen uit om 's avonds naar The Pumphouse te komen, DE 'place to be'..
Het was wel even wennen om links te rijden, Anguilla behoort namelijk tot de British West Indies. Maar er is daar zo weinig verkeer, dat t amper uit maakt waar je rijdt. We zijn meteen maar op zoek gegaan naar een guesthouse voor de nacht, maar helaas waren de meeste vol of net iets boven ons budget. Een slaapplaats kwam later wel, en desnoods een nachtje in de auto slapen We zijn toen maar naar Shoal Bay (naar men zegt het mooiste strand van t eiland) gegaan. En het was inderdaad echt amazing, nog nooit zo'n blauwe zee gezien. Het zand leek net bloem, zo poederig. Later zijn we naar Sandy Ground gegaan, op zoek naar The Pumphouse. Onderweg kwamen we nog een guesthouse tegen waar een vrouw voor de deur stond. Vanuit de auto vroegen we haar of er nog plaats was in de herberg. Maar helaas waren alle kamers vol. Toen zei ze dat we over 15 minuten terug moesten komen en dat ze in de tussentijd wel wat zou fiksen. Toen we terug kwamen, had ze een of ander huisje omgetoverd tot een appartementje, inclusief pooltafel ;-) En we bleken maar de helft van de prijs te hoeven betalen. Echt alles zat mee..
The Pumphouse was erg grappig, met de live reggae-band waanden we ons op Jamaica.
De volgende dag weer op strandverkenning gegaan. Elk strand is supermooi en toch steeds weer anders. Het toppunt was Little Bay. Je kunt daar eigenlijk alleen maar per boot komen, of je moet de afdaling wagen. Het smalle paadje leidde naar een 50 meter hoge rots, waar een touw hing om je aan vast te houden. Niet echt comfortabel om naar beneden te klouteren op slippers, dus die heb ik meteen maar naar beneden gegooid. Het strand zag er zo fantastisch uit dat ik het er graag voor over had. We zijn daar gaan snorkelen, en dit was echt het mooiste dat ik ooit heb gezien. Bij het rif waren zo onwijs veel vissen, dat ik gewoon geen water meer kon zien. Ik was totaal omsingeld. Jammer dat ik geen onderwatercamera had, want ik had dit graag met jullie willen delen. Maar ik heb wel alvast wat andere foto's online gezet. Ik heb weer een webshots site aangemaakt, daar kan ik namelijk meer foto's kwijt.
Check -> http://community.webshots.com/user/joosintmaarten

Nu weer terug in de realiteit. Maar ja, zo zwaar heb ik het nou ook weer niet. Tot later!

  • 21 Februari 2006 - 21:02

    Deborah:

    het ziet er idd niet verkeerd uit bij jou... weekje ruilen ;)! veel plezier nog in de zon en maar weer hard aan de slag :S!
    xxx, deborah

  • 21 Februari 2006 - 21:04

    Leen Jan:

    Wow! Heel relaxed allemaal. Ik heb mijn vlucht al bijna geboekt. Ook een beetje win daar? Greetz vanuit een bitter koud NL.

  • 21 Februari 2006 - 21:39

    Eveline:

    Heerlijk, Helder, Anguilla!!! :-)
    Ben je nog langs Sandy Island gevaren? Dat is een minuscuul eilandje net ten westen van Anguilla.... een paar palmbomen er op en verder niets... absoluut HET Bounty-eiland!!!
    Veel plezier nog!
    Kus, E

    P.S. Vooral niet te hard werken hoor... ;)

  • 22 Februari 2006 - 08:14

    Krijna:

    joost ,wat fijn,datje zo geniet,tussen alles door.groetjes

  • 22 Februari 2006 - 09:40

    Lenia:

    Ik zeg niets...zucht..wheeehhhhh ik wil oooooook! ahhaha nouja in ieder geval schijnt hier in engeland ook een beetje de zon..toch nog wat..hopelijk is je spierpijn beetje over! liefs!

  • 22 Februari 2006 - 09:41

    Hanne:

    Ik kan niets anders zeggen: IK BEN JALOERS! Jou realiteit is toch iets werkbaarder dan die van mij.

  • 22 Februari 2006 - 16:55

    Arlette:

    Ik kan maar een ding zeggen: BEN ZOOOOOOOOO JALOERS!!!!!

  • 22 Februari 2006 - 18:41

    Kim:

    Ziet er goed uit Joost!!!!
    Je maakt echt zulke mooie foto's! ik geniet er echt van..
    groetjes,Kim

  • 22 Februari 2006 - 20:08

    Tante Nel En Oom Ton:

    Wat heb je weer een leuk weekend gehad, wat zal dat mooi geweest zijn onder water en dan nog mooi weer dat is pas genieten H. Groet van ons beiden.

  • 24 Februari 2006 - 16:01

    Nico:

    Hoi Joost, wat moet Anguilla fantastisch zijn! Ik troost mij met een rondje mountainbiken naar de Wassenaarse Slag (drie graden boven nul en straffe oostenwind)...

  • 25 Februari 2006 - 10:33

    Josjeq:

    nou Die Pumphouse klinkt bekend
    maar zit je dan niet op het verkeerde eiland??? En zit het toevalllig bij een roundabout? hihi
    Echt super datje het zo naar je zin hebt...a die foto's is langskomen wel heel verleidelijk...ik laat je wel weten of ik je nog komm vervelen met mijn gezelschap
    Kus jos

  • 26 Februari 2006 - 16:00

    Imke:

    Hey joost,
    Ik dacht laat ik ook maar eens je site bekijken.
    Erg mooie foto's heb je gemaakt zeg! Het ziet er allemaal gaaf uit daar.
    Ik hoop dat je het allemaal erg naar je zin heb daar (vast wel).
    Morgen ga ik mijn ontslagbrief inleveren bij mijn werk ik heb namelijk een andere baan, jeeh, dus zul je me daar in iedergeval niet meer zien.
    Ik zal je site blijven bezoeken want ben wel helemaal benieuwd naar je belevingen.

    Groetjes imke.

  • 27 Februari 2006 - 14:11

    Liesbeth:

    Wow.. Zijn het echt wel foto's?? Of heb je gewoon wat ansichtkaarten ingescand?? Ziet er supergaaf uit! Best jaloers.. Hier gaat het morgen sneeuwen.. Geniet ervan! Liefs, Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2006

Ready for take off

18 Juli 2006

De laatste loodjes wegen het lichtst

26 Juni 2006

Puerto Rico

14 Juni 2006

Highlights

04 Mei 2006

My name is: Jost Van Dyke
Joost

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 19707

Voorgaande reizen:

23 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: