My name is: Jost Van Dyke - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Dijke - WaarBenJij.nu My name is: Jost Van Dyke - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Dijke - WaarBenJij.nu

My name is: Jost Van Dyke

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

04 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen weekend ben ik mijn roots op gaan zoeken in de Virgin Islands. Mark, ook een NL trainee, en ik hebben vrijdag het vliegtuig(je) genomen naar Tortola, en vanaf daar hebben we zaterdag de overtocht naar Jost Van Dyke gemaakt. Aan boord was er een gezelschap aanwezig die aan het ruzieen waren over een half inzakkende bruidstaart, maar dat mocht de pret niet drukken.. Bij aankomst wilde ik bijna de grond gaan kussen, maar ik heb me toch maar ingehouden. Het was wel een heel apart gevoel om voet aan de grond te zetten op het mysterieuze eilandje waar ik al jaren naartoe wil. Erg grappig om mn naam overal te zien en te horen. Ik heb het niet van de daken geschreeuwd, maar soms kon ik het toch niet laten om mn naam even aan te kaarten. De meeste mensen dachten dat ik gek was geworden of aan grootheidswaanzin leed, haha.. Maar gelukkig waren er ook mensen die me wel geloofden :-) Meteen eerst maar de nodige gadgets (t-shirt en pet) met mn naam erop zien te bemachtigen. Daarna op zoek gegaan naar de stress free campground. Slapen in een hutje op een bounty beach is ook iets wat je niet dagelijks doet. Maar als je dit een keer hebt gedaan, dan is kamperen in Frankrijk ineens wel erg chliche. Jost Van Dyke is echt zo ongelofelijk mooi en rustig, bijna onwerkelijk gewoon. Er zijn een paar wegen, waarvan een paar merkwaardig genoeg zelfs geasfalteerd. Electriciteit is er, maar je kunt er op rekenen dat je toch zonder zit. Lang leve de hurricane lights..
Helaas moesten we zondagochtend weer op tijd de boot terug naar Tortola nemen. Er gaan maar een paar ferries per dag, en we moesten 's middags alweer inchecken voor onze terugvlucht. Bij aankomst op Tortola hebben we nog een taxichauffeuze zo ver gekregen (of zij ons) om het eiland rond te rijden. Tortola is echt een groene oase. Vergeleken met de Virgin Islands is Sint Maarten echt een grote vuilnishoop. Anyway, ze heeft ons daarna op de airport afgezet, waar we te horen kregen dat onze vlucht, net als op de heenreis was de Winair vlucht geannuleerd en werden we overgeboekt op Caribbean Star. Die vlucht vertrok 's avonds pas. Als we dat nou iets eerder hadden geweten, hadden we nog wat langer op JVD kunnen blijven. Maar de rest van de dag hebben we nog op een lekker strand naast het vliegveld in een hangmatje gehangen, wat ook niet onaangenaam was.

Mijn aankomst op SXM was een stuk minder prettig: bagage kwijt.. Inmiddels ben ik 4 dagen verder en weet niemand waar mijn tas gebleven is. Erg frustrerend, en dan te bedenken dat het maar een vlucht van 25 minuten was en er 5 mensen aan boord waren. Ik ben al 3 keer naar het vliegveld geweest, maar zonder succes. Ik raak hier erg opgefokt van. Ik kan wel weer een weekendje op een stress free island gebruiken.

Zometeen moet ik weer naar een meeting, de derde vandaag al. De cruise-terminal wil een passenger segmentation survey laten doen, dus dat wordt best een leuk project.
De secret shoppers zijn klaar met hun transacties en het rapport moet volgende week klaar zijn. Goh, ik krijg het nog druk..

Ik ga gauw weer aan de slag. Spreek jullie snel!

Check mn foto's :-) http://community.webshots.com/user/joosintmaarten

  • 04 Mei 2006 - 18:50

    Deborah:

    oei wat ziet t er daar weer vervelend uit ;)!!! leuk dat je je eiland hebt kunnen bezoeken enne dat van je bagage komt wel goed (heb ik ook al gehad, hoewel ik t toen wel binnen 2 dagen had, maar ja tis wel de caribean he ;)) succes van de week :)! xxx, deb

  • 04 Mei 2006 - 18:53

    Jasmina:

    Ik wacht met smart op kaartje!!
    We hebben al uitgebreid gepraat over je avonturen op JVD en nog altijd ben ik jaloers op je!
    Succes met al je projecten en tot MSN/Skype!

  • 04 Mei 2006 - 19:46

    Remi:

    Yo JVD!!
    Ik heb het al uitgebreid over je trippie gehad en ben nog steeds jaloers! Maaaaar ik heb van de week ook een palmboom ontdekt hier in de stad! En zon hebben we ook, dus het is bijna hetzelfde, hahaha!
    Keep on movin' !!

    Groetjes uit Lyon...

  • 04 Mei 2006 - 19:52

    Kim:

    Hé Joost!
    zie er weer goed uit! echt superleuk dat eilandje!
    liefs,
    kim

  • 04 Mei 2006 - 21:31

    Henk Van Dijke, A'veen:

    Hallo Joost,
    Leuk dat je zo enthousiast bent over het naar jou genoemde eilandje Jost Van Dyke. Heb je nog historische en/of genealogische gegevens kunnen bemachtigen? Succes met je werk.
    Een hart. groet van Henk van Dijke, A'veen

  • 05 Mei 2006 - 06:43

    Layne Van Dyke:

    Hey Jost! Good te hear you found your roots. I keep on searching for mine! See ya bro!

  • 05 Mei 2006 - 06:54

    Arlette:

    Wow man echt super mooi! Mijn collega die even mee heeft genoten van je foto's riep al; die jongen vind ik aardig die wil vast wel gasten hebben daar haha! Wel rot van je tas hopelijk duikt ie weer op
    xx Arlette

  • 05 Mei 2006 - 09:08

    Val:

    Joost, het gras is altijd groener bij de buren he! Gelukkig kan je als 'wereldreiziger' nog steeds op zoek gaan naar mooiere eilanden! Haha! Maar een eiland naar jezelf vernoemen, dat kan niet meer! Maar echt tof dat je daar bent geweest! Heb je inmiddels al iets van je tas gehoord? Dit is namelijk echt raar!
    Hier is het eindelijk ook lekker weer! Alle terrassen zitten vol!
    Joost, geniet en niet teveel 'stress' op de hals halen he!

    liefs Valerie

  • 05 Mei 2006 - 10:52

    Femke:

    Ha joost! wat een mooi plaatjes heb je geschoten..ziet er goed uit. Hopelijk heb je je bagage al terug..Geniet er nog ff van!
    groetjes

  • 05 Mei 2006 - 11:21

    Kim:

    Hé Joost!
    Is er ook een eiland die mijn naam draagt?!

    X uit Rotjeknor

  • 05 Mei 2006 - 14:20

    Liek:

    hee jo(os)t!!!

    leuk zeg he ik heb de foto's al gezien.. pracht eiland!
    Heb je je bagagge uiteindelijk helemaal niet meer terug gezien???
    groetjes vanuit krimpen

  • 06 Mei 2006 - 07:45

    Peet:

    Hey lieverd! Wat rot van je bagage! Misschien maakt je bagage een wereldreis momenteel, toch jammer dat ze jou niet meenamen dan ;)
    Klinkt echt goed dat eiland! Ooit ga ik ook een keertje naar het stadje Petra, net iets minder bijzonder, maar toch, dan hoop ik me net zo te voelen.
    Hele dikke kus!

  • 08 Mei 2006 - 14:45

    Lenitsa:

    he zucht ik dacht dat je nu toch wel je bagage weer terug zou hebben..voortaan geen bagage meer mee dan...geniet je ook nog even voor mij? hihi have fun en oja werkse (beetje dan)

  • 11 Mei 2006 - 08:44

    Hanne:

    Ik kan er niks anders van maken: IK BEN JALOERS!!!

  • 16 Mei 2006 - 06:35

    Lida:

    Hoi Joost, ik ben, zoals gewoonlijk weer laat met reageren, maar had al van lenja gehoord dat je je bagage kwijt was; ik hoop dat die inmiddels weer boven water is gekomen.Ik vind het fijn voor je dat je geniet op je stageplaats en "en passant" nog een beetje moet werken en goh je gaat het dan toch nog druk krijgen ook!!Blijf genieten (en werken) nog even en het wordt weer het saaie Nederland.... Groetjes, en tot mails...Lida Mavrikis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2006

Ready for take off

18 Juli 2006

De laatste loodjes wegen het lichtst

26 Juni 2006

Puerto Rico

14 Juni 2006

Highlights

04 Mei 2006

My name is: Jost Van Dyke
Joost

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 19724

Voorgaande reizen:

23 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: