Puerto Rico - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Dijke - WaarBenJij.nu Puerto Rico - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joost Dijke - WaarBenJij.nu

Puerto Rico

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

26 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels ben ik weer een week op SXM. De verveling begint aardig toe te slaan hier. Het is laagseizoen, meeste friends zijn weg, en op mn werk is nu ook weinig aan de hand. Maar ik overleef het wel, zo erg is het allemaal nou ook weer niet.

Vorige week ben ik dus naar Puerto Rico geweest. Even helemaal in een andere wereld. Brant woont in het hartje van Old San Juan, het Barcelona van de Caribbean. Erg leuk om weer eens ergens te zijn waar WEL cultuur, architectuur en sfeer is, en waar de mensen je niet stomverbaasd aankijken als je "hola" ofzo zegt.
Ik kon ook eindelijk mn Spaans weer eens tevoorschijn toveren. Ook al komt t niet altijd even goed uit de verf. Maar daar kan nog aan worden gewerkt.

Zaterdag zijn we met de auto het binnenland in gegaan, op weg naar El Yunque (de jungle). En een regenwoud zou geen regenwoud zijn als het niet enorm hard zou regenen. In de stromende regen watervallen beklimmen, hiken, en vooral nat worden.. De ultieme experience dus.

Na te zijn opgedroogd hebben we onze roadtrip vervolgd en naar Loiza gereden, een klein dorpje aan de kust. In een klein eettentje kwamen we drie dames tegen waarmee we aan de praat raakten. Ze spraken geen woord Engels, dus ik moest wel even flink mn best doen. Ze namen ons mee op sleeptouw langs allerlei andere eettentjes en kroegjes. Echt superleuk :-)

Zondagavond moest ik (helaas) weer terug naar SXM. Vanwege wat vertraging op de weg, kwam ik net 5 minuten te laat bij de check-in aan. Alles was gesloten, en ik mocht absoluut niet meer mee met de vlucht (die pas een uur later zou vertrekken). Ik moest dus weer terug naar San Juan, en ben de volgende ochtend terug gevlogen.

Puerto Rico was echt voor herhaling vatbaar. Aangezien ik via San Juan naar Nederland vlieg, valt dat misschien nog wel te regelen.

Nog iets meer dan een maand te gaan hier op dit eiland. Een aantal projecten waar ik me in de maand juli mee bezig moest gaan houden, zijn waarschijnlijk uitgesteld. Dat is erg jammer, want ik had me daar al redelijk op voorbereid.

Vandaag was een schokkende dag op kantoor. Henry is overleden... Hij was de afgelopen weken al aan een zware medicijnkuur. Ik denk dat ie een overdosis heeft gehad. Maar ja, het zat er aan te komen. Een goudvis met maar 1 oog en een halve staart is niet t eeuwige leven geschonken.

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat. Ik zal proberen wat meer van me te laten horen, en anders ga ik het zowieso goed maken als ik weer in NL ben.

Hasta pronto!

J.

Photos -> http://community.webshots.com/user/joosintmaarten

  • 26 Juni 2006 - 18:54

    Jasmina:

    Vanmorgen hebben we al onze wekelijkse up-date via MSN gehad, maar kon het niet laten om een bericht achter te laten!
    Geniet er nog maar van, voordat je het weet zitten we weer aan de koffie in NL!

  • 26 Juni 2006 - 20:35

    Eveline:

    Mijn oprechte deelneming met het zware verlies van Henry. Wat zal dit een zware schok zijn in zo'n kleine en hechte gemeenschap als SXM!
    Heel veel sterkte met de laatste loodjes en hopelijk kun je in Puerto Rico wat bijkomen van dit vreselijke gebeuren! ;)
    Kus!

  • 26 Juni 2006 - 23:37

    T. Tineke:

    Dat goed maken in Nederland spreekt me wel aan, want door allerlei ellende met m'n comp. gebruik ik hem alleen voor het hoognodige.Maar ik lees graag je berichten.Ik reken in aug. op bijpraten.
    Liefs en groet,
    Tati.

  • 26 Juni 2006 - 23:39

    Lenitsa:

    Zoals ik al zei vanmiddag...Henry Rest In Peace...Misschien moet je maar een begrafenisje regelen aan het strand..ondanks dat zijn stoffelijk overschot er niet meer is..gewoon een ceremonie. Nodig je iedereen van kantoor uit en mensen die ook vissen hebben. Dan maak je daar weer een verslag van. Of zit ik nou weer te veel te fantaseren hihi. groetjes en knuf hoop snel weer saampies te skypen

  • 27 Juni 2006 - 06:07

    Egon:

    wat cool dude

  • 27 Juni 2006 - 06:34

    Arlette:

    Komt er nog een onderzoek naar de dood van Henry? De dader moet toch gevonden worden!!

    XX Arlette

  • 27 Juni 2006 - 08:57

    Hanne:

    Hola Guapo! Het enige waar ik hier in Nederland voor in de regen wil staan is parkpop. Jouw regendansjes zijn dan toch iets spectaculairder! Je foto's zijn echt helemaal toppie!
    Ik kan je trouwens niet van het vliegveld halen, want ik ga de 4e naar de Pyreneen! Joepie! Ik ben de 13e terug, dus dan kunnen we een terrasje pakken. Tot dan! Kusje

  • 27 Juni 2006 - 10:37

    Peet:

    Hmmm, de jaloezie begint een beetje af te nemen :p Het is hier inmiddels ook mooi weer geweest en ben al hard op weg neger te worden ;)
    Jammer dat de projectjes zijn uitgesteld. Krijg je wel ander werk? Hope so!

    Dikke kus!!!

  • 27 Juni 2006 - 10:44

    Ivan:

    Hey Yoast!

    Nou moet ik je zeggen dat het 'saaie' in het buitenland reuze meevalt in vergelijking met Nederland! Ben bijna 3 weken terug, maar echt bruisend is het allemaal niet. Hoe dan ook, ik ga je niet ontmoedigen ivm je terugreis ! ;-)

    Hou je goed en geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2006

Ready for take off

18 Juli 2006

De laatste loodjes wegen het lichtst

26 Juni 2006

Puerto Rico

14 Juni 2006

Highlights

04 Mei 2006

My name is: Jost Van Dyke
Joost

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 19724

Voorgaande reizen:

23 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: